در سال های اخیر تقاضا برای انجام لیزر موهای زائد افزایش چشمگیری یافته است ، به همین علت قصد داریم در این مقاله به رفع موهای زائد با استفاده از این دستگاه ایمن و پرطرفدار بپردازیم تا شما اطلاعات مفیدی از آن به دست آورید. در گذشته ، مردم برای برطرف کردن موهای زائد از تیغ ، موبر ، ژیلت و غیره استفاده می کردند که در برخی مواقع باعث زخم شدن پوست می شد و یک روش موقتی بود ، اما امروزه دستگاه لیزر باعث از بین رفتن دائمی موها می شود. دکتر رعنا حقیقت پور یکی از بهترین متخصصان پوست تهران ، در طول این مقاله قرار است به شما بهترین دستگاه رفع موهای زائد را معرفی کرده و در رابطه با این پروسه زیبایی و مهم توضیحاتی را ارائه دهند ، پس با ما همراه باشید. 

 

لیزر موهای زائد

 

فواید لیزر موهای زائد

  • لیزر کردن مو های اضافه بدن مقرون به صرفه می باشد.
  •  جای زخم یا اسکار ایجاد نمی شود.
  • برای تمامی افراد با نوع و رنگ پوست متفاوت قابل انجام است.
  • باعث رفع دائمی موهای زائد می شود.

لیزر چگونه انجام میشود ؟

لیزر موی زائد یک روش پزشکی می باشد که پرتو لیزر با عبور از پوست به فولیکول مو می رسد و با گرمای زیادی که ایجاد می کند باعث از بین رفتن فولیکول مو می شود. معمولا از لیزر برای رفع موهای زائد زیر بغل ، قفسه سینه ، صورت ، پاها ، ناحیه تناسلی ، دست ها و غیره استفاده می شود. استفاده از دستگاه لیزر برای خلاص شدن از شر مو های زائد بسیار  ساده و سریع است ، اما نیاز دارد تا توسط متخصصین و بهترین دکتر پوست در تهران یا دیگر شهر های ایران انجام شود.

نکات قبل از لیزر موهای زائد

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از لیزر مو های زائد ، انتخاب بهترین متخصص پوست و زیبایی در تهران و دستگاه لیزر می باشد. برای انتخاب پزشک خوب می توانید از دوستان یا آشنایان خود پرس و جو کنید ، همچنین می توانید در گوگل نیز عبارت بهترین دکتر پوست و زیبایی تهران یا شهر محل زندگی خود را جستجو نمایید.

پس از آن نیز نیاز است تا شما ۳ روز قبل از مراجعه برای لیزر ، موهای زائد بدن خود را بتراشید. بیرون بودن یک میلیمتر مو برای انجام لیزر کافی می باشد.

دستگاه های پرطرفدار برای لیزر موهای زائد

دستگاه های مختلفی برای لیزر موهای زائد به کار گرفته می شوند و برای اطلاعات بیشتر شما ، توضیحاتی در مورد انواع آن ها ارائه می کنیم. پیشنهاد می کنیم ، پیش از اقدام به لیزر موهای زائد ، نوع دستگاه را بدانید و با اطلاعات کامل برای این کار مراجعه کنید. رایج ترین دستگاه ها عبارتند از ، پالس شدید نوری یا آی پی ال ، لیزر دیود ، ان دی یاگ ، الکساندر و روبی.

دستگاه لیزر آی پی ال. رایجترین دستگاهی است که امروزه برای از بین بردن موهای زائد با استفاده از امواج مادون قرمز کاربرد دارد و بر تمامی پوست ها اثرگذار است. البته این دستگاه بیشتر برای موهای تیره کاربرد دارد و در موهای سفید یا بور تاثیر نمی گذارد.

دستگاه دیود. این مدل نسبتاً جدید ، طرفداران زیادی دارد و آسیب کمتری به پوست می زند. از جمله مزایای این دستگاه ، کارکرد آن روی طیف های مختلف رنگ پوست است.

دستگاه ان دی یاگ. این دستگاه را هم برای از بین بردن خالکوبی و هم برای رفع موهای زائد به کار می برند. از این روش برای اکثر پوست ها استفاده می شود ولی در پوست های تیره اثر بیشتری به جای می گذارد.

دستگاه لیزر الکساندر. این دستگاه ، سریع ترین نوع لیزر را دارد و برای پوست های رنگ روشن کاربرد بهتری دارد.

دستگاه لیزر روبی. این دستگاه ، از قدیمی ترین انواع است و از کوتاه ترین طول موج ها استفاده می کند. دستگاه های لیزر روبی بدون درد هستند و برای انواع موهای روشن و ریز و پوست های حساس هم کاربرد دارند.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

رعایت نکاتی که دکتر رعنا حقیقت پور ، بهترین متخصص پوست تهران در ادامه بیان می کنند ، پس از رفع مو های زائد با استفاده از لیزر ضروری بوده و تاثیر زیادی در مطلوب بودن نتیجه به دست آمده از این روش دارد. به همین دلیل بهتر است آن ها را رعایت کرده و در انجام آن ها کوتاهی نکنید ، در غیر اینصورت ممکن است بر روی نتیجه تاثیر منفی گذاشته و نتجیه دلخواهتان را به دست نیاورید.

  • از هیچگونه مواد شوینده ای به مدت ۲۴ ساعت بر روی ناحیه ای که لیزر شده است استفاده نکنید.
  • حمام کردن به مدت ۲۴ ساعت بعد از لیزر ممنوع است. با این وجود ، اگر فرد مصر به استحمام باشد می بایست با آب ولرم و بدون استفاده از مواد شوینده این کار را انجام دهد.
  • دکتر حقیقت پور به افرادی که لیزر موهای زائد را در تهران یا دیگر شهر های ایران انجام داده اند توصیه می کنند ، به هیچ عنوان با آب خیلی داغ دوش نگیرید.
  • به مدت ۱۰ روز از قرارگیری طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب نموده و از کرم ضد آفتاب (هر ۴ ساعت یکبار) بر روی موضع لیزر شده استفاده کنید.
  • هر ۸ ساعت یکبار بر روی نقاطی که لیزر شده اند کرم بتامتازون و زینک بمالید و این کار را به مدت ۳ روز ادامه دهید. چنانچه لیزر بر روی صورت انجام شده باشد بهتر است کرم مومتازون را جایگزین کرم بتامتازون کنید.

 

لیزر موهای زائد

 

دیگر نکات مراقبتی

  • برنزه کردن با هر روشی که باشد (گرفتن حمام آفتاب یا سولار) در طی جلسات لیزر مو های زائد ممنوع است.
  • موهایی که در طی جلسات لیزر رشد می کنند را فقط با ژیلت اصلاح نمایید.
  • مشاهده دانه های سیاه رنگ بر روی پوست بعد از لیزر ، کاملاً طبیعی می باشد در صورت مشاهده آن ها نگران نشوید ؛ این دانه های سیاه رنگ در اصل ریشه موهای سوخته شده هستند.
  • بهترین دکتر پوست تهران می فرمایند ، نکته ای که افراد باید در رابطه با لیزر موهای زائد بدنشان به آن دقت کنند این است که بین جلسات لیزر می بایست حداقل ۳۰ روز فاصله باشد ؛ لذا به هیچ عنوان به پزشک خود برای کم کردن این فاصله اصرار نکنید.
  • بعد از لیزر مو تا ۲۴ ساعت از آرایش صورت و استفاده از لوسیون بدن خودداری کنید.
  • تا یک هفته بعد از برطرف کردن مو های زائد از ساییدن ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

طبق گفته های بهترین متخصص زیبایی تهران ، نکته ای که باید شما توجه کنید این است که نکات مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی با سایر نقاط بدن متفاوت نبوده و با دانستن این نکات می توانید از بروز هرگونه عارضه جلوگیری کنید.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد

قبل از رفع موهای زائد با استفاده از لیزر که یک روش دائمی و بدون ضرر می باشد باید تمامی جوانب و خطرات را رعایت کرد ، ممکن است در تبلیغاتی که در سایت ها یا شبکه های مجازی انجام می شود دیده باشید که تمامی مو های زائد شما در طی چند جلسه کوتاه ، با لیزر به راحتی از بین می رود. اما لازم است بدانید که کل این فرایند به این سادگی که گفته می شود نیست ، به عنوان مثال در قدم اول شما باید بدانید که آیا کاندید مناسبی برای این پروسه هستید یا خیر و پس از آن یک پزشک خوب ، مجرب ، متبحر و کار آزموده را برای این کار انتخاب کنید. از همین رو ، در ادامه این مطلب قصد داریم در رابطه با اینکه لیزر برای چه کسانی مضر است صحبت کنیم.

  • کسانی که از سولاریوم یا اسپری های برنزه کننده استفاده کرده اند.

اگر قصد دارید لیزر موهای زائد انجام دهید نباید از برنزه کننده ها استفاده کنید ، چرا که با انجام این کار پوست تیره تر می شود و به جای اینکه انرژی لیزر فولیکول یا رنگدانه داخل فولیکول مو را هدف قرار دهد ؛ جذب رنگدانه های پوست می شود. این کار علاوه بر اینکه نتیجه خوبی را برای متقاضی رقم نمی زند ، بلکه باعث بروز عوارض شدید تر مانند آکنه ، سوختگی ، جای زخم و غیره نیز می شود. از همین رو ، توصیه می شود حداقل ۱۰ روز قبل و بعد از لیزر از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب ، استفاده از اسپری و سولاریوم خودداری کنید ، تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

  • اشخاصی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند.

آنتی بیوتیک ها موادی هستند که باعث بروز حساسیت پوستی به نور می شوند. در این شرایط ، پوست زمانی که در معرض آسیب هایی قرار گیرد که در اثر حرارت ایجاد می شوند ، دچار کهیر یا تاول شده و  فرد درد مداومی را احساس می کند.

 

لیزر مو های زائد

 

فاصله بین جلسات برطرف کردن مو های اضافی

برای اینکه موهای زائد به طور دائمی از بین برود بهتر است فرد فاصله بین جلسات که هر ۴ الی ۶ هفته یکبار است را برطرف کردن مو های اضافی بدن با استفاده از دستگاه لیزر در تهران یا دیگر شهر های ایران به صورت مرتب مراجعه کند.

لیزر موهای زائد بر روی چه نواحی قابل انجام می باشد؟

در دنیای امروزی با پیشرفت علم و تکنولوژی ، بانوان و آقایان بسیار زیادی به فکر زیبایی بیشتر و راحتی افتاده اند. همانطور که می دانید لیزر کردن موهای اضافه بدن باعث می شود تا شما برای مدت زمان طولانی از شر ابزار و وسایل دیگر مانند تیغ ، وکس ، اپلاسیون ، موم و غیره برای از بین بردن مو ها خلاص شوید و پوستی صاف و درخشان داشته باشید. از جمله مناطقی که افراد با هر جنسیتی می توانند از آن استفاده کنند عبارت اند از:

  • زیر بغل :

بسیاری از افراد به دلیل اینکه در زیر بغل تعداد بسیار زیادی غدد لنفاوی وجود دارد ، ممکن است از لیزر کردن این ناحیه خودداری کنند. در صورتی که طول موج لیزر به قدری کم است که هیچ نوع آسیبی به غدد لنفاوی وارد نمی کند. زیر بغل از جمله مناطق حساسی است که با از بین بردن موهای زائد آن با استفاده از ژیلت و تیغ باعث خارش بسیار زیاد و ایجاد حساسیت های پوستی می شود. از همین رو ، انجام این روش مفید بوده و همواره توصیه می شود.

  • صورت :

لیزر موهای زائد صورت یکی از پرطرفدار ترین موارد می باشد. صورت ناحیه ای است که لیزر کردن موهای آن باعث احساس راحتی در شما می شود. استفاده از روش های موقت مانند بند انداختن ، استفاده از ژیلت ، موم های مخصوص صورت علاوه بر اینکه نتایج زود گذری دارند باعث بروز عوارض زیادی از قبیل آکنه و زبری پوست می شوند. در حالی که لیزر کردن مو های زائد صورت در تهران نه تنها باعث نرمی و صافی پوست می شود ، بلکه شما را از شر جوش های بعد از اصلاح نیز راحت می کند و اجازه نمی دهد تا پوستتان زخمی شود.

  • ناحیه تناسلی :

از آن جایی که مو های ناحیه تناسلی چه در مردان و چه در زنان ضخیم می باشد ، معمولا اصلاح کردن این ناحیه با روش های دیگر باعث ایجاد خارش و سوزش در این ناحیه می شود. از جمله روش های که افراد برای از بین بردن مو های ناحیه تناسلی خود استفاده می کنند و در نهایت باعث تیره شدن پوست این ناحیه ، خارش و سوزش ، بروز عفونت و ایجاد زخم می شود ، تیغ یا ژیلت ، اپلاسیون ، پودر های بهداشتی و کرم های اصلاح را نام ببریم. لیزر موهای زائد واژن یا ناحیه تناسلی باعث کم شدن و نرم شدن مو های زائد و همچنین بهبود روابط جنسی می شود همچنین شما را از شر جوش های ریز و درشت خلاص می کند و از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر می باشد.

فیلم لیزر مو های زائد با دستگاه الکس در تهران

 

 

سوالات متداول لیزر موهای زائد و پاسخ دکتر حقیقت پور به آن ها

  • خطرات لیزر بیکینی چیست؟

به هر حال تمامی تکنیک های درمانی پزشکی زیبایی خطراتی را با خود به دنبال دارند ، اما در رابطه با لیزر موهای زائد بیکینی باید بگویم این خطرات و عوارض جانبی بسیارمحدود است. لیزر کردن مو های این قسمت از بدن می تواند موجب ایجاد زخم ، سوختگی ، تغییرات رنگ پوست و جوش زدن شود. این خطرات تا حد بسیار زیادی به مهارت اپراتور نیز بستگی دارد. بهتر است به یاد داشته باشید ، اگر بعد از لیزر کردن درمعرض آفتاب قرار نگیرید ، تقریبا می توانید عوارض جانبی این روش را به صفر برسانید. از همین رو ، تا زمانی که بعد از برطرف کردن مو های زائد به سولاریوم نروید و افتاب نگیرید به احتمال زیاد دچار مشکلی نخواهید شد.

  • آیا درست است که لیزر بیکینی باعث نازایی می شود؟

یکی از مهم ترین و پر رنگ ترین شایعاتی که همچنان در این زمینه وجود دارد این است که آیا این پروسه باعث نازایی زنان می شود یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که نور ساطع شده از دستگاه لیزر تنها می تواند به میزان چند میلی متر در پوست نفوذ کند و فولیکول های نازک پوست را از بین ببرد. به بیانی دیگر ، این اشعه ها نمی توانند به تخمدان ها نزدیک شوند و بخواهند به آن آسیب جدی وارد کنند. از همین رو ، بهتر است به هیچ عنوان در این رابطه نگران نباشید.

  • لیزر موهای زائد برای خانم های که تنبلی تخمدان دارند!!

برطرف کردن مو های اضافه روی پوست برای خانم های که از تنبلی تخمدان رنج می برند ، یکی از اساسی  ترین مشکل ها است. مو های زائد صورت در این نوع بیماران ضخیم و زیاد می باشد و به همین دلیل استفاده از وکس ، موچین ، بند انداختن راهکار مناسبی نیستند ، چرا که باعث ضخیم تر شدن و زیاد شدن مو های زائد می شوند. هر چند که لیرز برای رفع مو های زائد خانم های که دارای تنبلی تخمدان هستند موثر نیست ، اما می تواند باعث کاهش مو های صورت شود.

  • آیا در دوران شیردهی نیز لیزر موهای زائد را انجام می دهند؟

در بعضی مواقع امکان دارد تغییرات هورمونی در خانم ها در زمان شیردهی به صلاح نباشد. در جلسه اول لیزر ممکن است مادر دچار اضطراب و استرس شود و همچنین این تغییرات هومونی به طور مستقیم بر روی شیر مادر اثر منفی بگذارد. از این رو پزشکان توصیه می کنند در این مدت لیزر انجام ندهید و با صبوری و لذت بردن از کودک دلبندتان پس از گذراندن این زمان مهم اقدام به لیزر نمایید.

  • آیا لیزر رفع موهای اضافه بر روی پوست های تیره و روشن فرقی می کند؟

بله برای افرادی که پوست تیره دارند از دستگاه لیزر Nd:YAG استفاده می شود.

  • نحوه اصلاح و شیو کردن قبل و بعد از لیزر موهای زائد چگونه است؟

از آنجایی که می بایست ۲۴ ساعت قبل از لیزر اصلاح و شیو انجام دهید ، اصلاح با تیغ روشی بهتر می باشد. زیرا باعث صدمه در فولیکول های موی شما نمی شود و سپس آماده برای لیزر می شوید. همچنین برای شیو بین فاصله جلسات با توجه به اینکه به طور طبیعی بعضی از موها بین جلسات لیزر کردن مو های زائد زائد رشد می کنند. بنابراین ، قبل از هر جلسه لازم است که موهای روی محل پوستی مورد نظر برای لیزر را شیو نمایید تا لیزر در هدف قرار دادن فولیکول مو شلیک مشخصی داشته باشد.

  • آیا لیزر موهای زائد ، موهای زیر پوستی را نیز درمان می کند؟

موهای زیر پوستی موجب برآمدگی تحریک کننده و درد ناک شوند که سبب می شوند در اطراف خط بیکینی ، لکه هایی ناخوشایند ایجاد شوند. در این صورت ، به شما پیشنهاد می شود با لیزر موهای موهای زائد به پوستی بدون نقص و صاف برسید و بتوانید به راحتی در کنار ساحل و یا استخر با پوستی بدون لک لذت ببرید.

قیمت لیزر موهای زائد در تهران 

قیمت لیزر مو های زائد مردان یا قیمت لیزر بدن با توجه به ناحیه تحت درمان ، نوع دستگاه لیزر ، تعداد شات ها ، دستکزد پزشک و غیره تعیین می گردد. از همین رو ، برای اگاهی پیدا کردن در رابطه با هزینه ها بهتر است با یک متخصص متبحر ، مجرب و کار ازموده مانند خانم دکتر رعنا حقیقت پور بهترین متخصص پوست و زیبایی تهران صحبت کنید.

درباره drhaghighat2

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button