امروزه روش های متنوعی برای رفع افتادگی و چروکیدگی پوست وجود دارد که دکتر رعنا حقیقت در مطب خود ارائه کننده خدماتی همچون جوانسازی با تزریق چربی ، مزوتراپی ، تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و فیلر ، هایفوتراپی ، RF  و غیره می باشد. تزریق چربی از جمله روندهای پر طرفدار می باشد. دکتر رعنا حقیقت بهترین متخصص پوست ، مو و زیبایی در تهران در این مقاله می خواهند درباره جوانسازی با تزریق چربی توضیحاتی بدهند.

جوانسازی با تزریق چربی _ دکتر حقیقت

جوانسازی با تزریق چربی در تهران

تزريق چربي یکی از روش های پرطرفدار برای جوانسازی پوست می باشد که حوزه پزشکی زیبایی را دچار تحول بزرگی کرده است.

دکتر خوب برای تزريق چربي ، چربی مورد نیاز را از بافت هایی همچون ران ها و شکم و پهلو تهیه می کند که مدت ماندگاری آن بیشتر است.

پس از برداشتن چربی مورد نیاز آن را در سانتریفیوژ قرار می دهد تا مواد اضافی از آن جدا شده و برای تزریق آماده شود.

نواحی مورد تزریق چربی کدامند؟

موارد زیر مناطقی هستند که معمولاً با انتقال چربی ظاهری بهتر می یابند:

  • صورت شامل گونه ها، لب ها یا گودی های زیر چشم
  • سینه ها
  • دست ها
  • باسن

جوانسازی با تزریق چربی چه مزایایی دارد؟

  • به دلیل اینکه چربی مورد نیاز از بافت های خود بدن تهیه می شود ایجاد حساسیت یا آلرژی نمی کند.
  • این روش جوانسازی پوست مقرون به صرفه می باشد.
  • ماندگاری تزریق چربی بلند مدت می باشد.
  • این روش ایمن و بدون عوارض می باشد.

کاربردهای جوانسازی با تزریق چربی

  • از این روش به منظور برطرف کردن سیاهی و گودی زیر چشم استفاده می شود.
  • چین و چروک ها و افتادگی پوست صورت و گردن برطرف می شود.
  • خط اخم و خط لبخند با این روش از بین می رود.

اقدامات قبل و بعد از جوانسازی با تزریق چربی به شرح ذیل می باشد:

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از تزريق چربي انتخاب بهترین پزشک در تهران می باشد، پس از انتخاب پزشک مورد نظر برای مشاوره به مطب او بروید و نمونه کارهای او را مشاهده کنید.

برای مشاهده نمونه کارهای دکتر رعنا حقیقت می توانید به گالری تصاویر وب سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

اقدامات پیش از جوانسازی با تزریق چربی

در زمان مراجعه به پزشک در تهران ، ایشان نگرانی ها و تغییرات مورد نظر و همچنین سابقه پزشکی شما را بررسی می کند تا تعیین کند که آیا انجام انتقال چربی به صورت برای شما مناسب است یا خیر. همچنین جراح شرایط فیزیکی مانند فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، بیماری کلیوی، مشکلات قلبی و سایر شرایط جدی را ارزیابی خواهد کرد.

نحوه تزریق چربی برای جوانسازی چگونه است؟

به نقل از بهترین پزشک پوست و موی تهران ، این پروسه یک روش کم تهاجم و ایمن برای جوانسازی پوست است که طی مراحل زیر انجام می پذیرد:

برداشت چربی:

جراح تان محلی را که چربی از آن برداشته خواهد شد با استفاده از بی حسی موضعی، بی حس خواهد کرد. یک برش کوچک در ناحیه مورد نظر ایجاد خواهد کرد و از یک سرنگ برای برداشتن چربی استفاده می شود.

تصفیه و انتقال:

چربی قبل از انتقال به سرنگ های کوچک، برای تزریق، باید تصفیه و آماده سازی شود.

تزریق:
سپس جراح ، محل مورد نظر برای انتقال چربی را آماده می کند. پس از آن با استفاده از یک سرنگ مخصوص ، چربی را به مقادیر یکسان در نواحی مختلف تزریق می نماید.
این روند تا زمانی که نتیجه مد نظر حاصل شود ادامه پیدا می کند. البته از آن جایی که بدن ، بخشی از بافت چربی را به خود جذب می کند ، متخصص کمی چربی بیشتری تزریق می کند.

دوره نقاهت انتقال چربی برای جوانسازی 

دوره نقاهت انتقال چربی به صورت ، برای هر فرد متفاوت می باشد ؛ اما اکثر مردم با گذشت ۷ تا ۱۰ روز می توانند به کارهای عادی خود بازگردند.ممکن است در نواحی که چربی برداشته و پیوند زده شده اند، تورم و کبودی موقت داشته باشید و درد بعد از انجام پروسه معمولاً خفیف است. نتیجه حاصل از تزریق چربی طولانی مدت بوده اما برای رسیدن به آن پس از پایان پروسه ، باید مدتی صبر کنید.

 

جوانسازی با تزریق چربی

مراقبت های بعد از جوانسازی با تزریق چربی

طبق توصیه دکتر خوب پوست و مو در تهران ، برای اینکه تزریق چربی عوارض خاصی برای شما به دنبال نداشته، بهترین نتایج از آن برای تان حاصل شود و دوران بهبودی آن به بهترین حالت ممکن سپری شود لازم است نکات مراقبتی ذیل را بعد از آن انجام داده و رعایت کنید:

  • بهتر است با یکی از دوستان و آشنایان خود برای تزریق چربی به مطب مراجعه کرده با ایشان به منزل بازگشته و از او بخواهید که برای چند روز شما را در انجام کارهای منزل یاری دهد.
  • با کمک یک باندکشی یا یک گن مناسب محلی که از آن چربی استخراج شده است را محکم ببندید.
  • بروز کمی تورم، درد، التهاب و کبودی در محلی که از آن چربی استخراج و به آن چربی تزریق شده است کاملاً طبیعی بوده و جای هیچگونه نگرانی نیست؛ تمامی این عوارض موقتی هستند بدین معنی که بعد از چند روز کاهش یافته و به طور کلی برطرف خواهند شد.

دیگر مراقبت های بعد از تزریق چربی :

  • از حمام کردن با آب خیلی داغ، قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید و مکان هایی همچون سونای بخار یا خشک جداً خودداری نمایید.
  • در صورت تزریق چربی به صورت توصیه دکتر رعنا حقیقت پور به افراد این است که هنگام دراز کشیدن و استراحت کردن زیر سر خود چند بالشت بگذارند. با این کار تورم و کبودی ناشی از تزریق چربی سریع تر فروکش خواهد کرد.
  • قرار دادن کمپرس سرد در ۳ روز ابتدایی بر روی نواحی دارای تورم و کبودی و قرار دادن کمپرس گرم در ۳ روز بعدی بر روی این نواحی موجب برطرف شدن هرچه سریع تر این عوارض می شود.
  • استفاده از نمک و موادغذایی پرادویه را به منظور کاهش ورم و کبودی ناشی از تزریق محدود نمایید.
  • بهتر است به مدت ۲ روز از حمام کردن خودداری نموده و بعد از ۲ روز این کار را به نحوی انجام دهید که هیچ فشاری به نواحی تزریق شده وارد نشود.

عوارض جوانسازی با تزریق چربی

خطرات انتقال چربی نسبتاً ناچیز هستند و شامل ناهمواری پوست ، آبسه، باقی ماندن جای اسکار و عفونت در محل برداشت چربی می باشند. همچنین، بارزترین اشکالی که ممکن است در ناحیه پیوند رخ دهد ، عدم تقارن است که به دلیل تزریق نا متناسب نمود می یابد. البته یک پزشک با تجربه معمولاً می‌تواند از بروز اتفاقات این چنینی جلوگیری کند.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای جوانسازی صورت با انتقال چربی هستند؟

جوانسازی صورت با انتقال چربی یک گزینه عالی برای زیباجویانی است که می خواهند حجم نواحی خاصی را در صورت افزایش دهند یا حجم از دست رفته با افزایش سن را بازگردانند. چربی تزریق شده در این نواحی باعث افزایش حجم و بهبود کانتور می شود تا ظاهری جوان تر داشته باشید.
انتقال چربی همچنین برای جبران حجم از دست رفته که باعث ایجاد چین و چروک و گودی می شود مفید است.
کاندیدای ایده آل برای انتقال چربی افراد بین سنین ۳۰ تا ۶۵ سال باشد.

درباره drhaghighat2

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button