امروزه افراد به دلایل مختلفی دچار کم پشتی و ریزش موی سر می شوند و به همین منظور به دنبال یک روش مناسب برای درمان هستند، مزوتراپی مو سر یکی از ایمن ترین و موثرترین روش های تقویت و درمان ریزش مو می باشد که ما در این مقاله از سایت دکتر رعنا حقیقت پور بهترین و متبحر ترین متخصص پوست و مو و زیبایی در تهران ، به توضیح آن و مزایا انجام این روش بپردازیم. 

 

مزوتراپی مو سر

 

حال ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که مزوتراپي چیست؟ باید بگوییم که یک روش درمانی جدید می باشد که در آن مواد بیولوژیکی و معدنی با استفاده از سرنگ و به طور مستقیم در ناحیه تحت درمان تزریق می شود. همانطور که می دانید ریزش مو در بانوان ممکن است به دلیل عدم تعادل هورمونی ، کمبود آهن ، جراحی و غیره ایجاد شود. اما ریزش مو در آقایان به عواملی همچون وراثت ، مصرف دارو ، تغذیه نامناسب و استرس به وجود می آید. موثر ترین روش درمانی برای این مشکل چه در آقایان و چه بانوان مروتزاپی مو سر می باشد. 

اثرات و فواید فوق العاده مزوتراپی مو سر

پیش از اینکه به سراغ کاربرد ها و روش انجام این پروسه برویم باید بدانیم که این تکنیک چه تاثیراتی را بر روی پوست ما انسان ها می گذارد و چگونه به ما کمک می کند. این روش می تواند بر روی هر سه لایه پوست تاثیر بگذارد. اثرات درمانی آن بر روی پوست ، لایه های میانی و همچنین بافت های پیوندی زیرین پوست مشاهده می گردد که همین مسئله باعث می شود این پروسه کاربرد های متنوعی داشته باشد و برای درمان ریزش مو با مزوتراپی مو سر ، سلولیت های پوست و سایر موارد ، مورد استفاده قرار گیرد. فواید این پروسه را می توان به دو قسمت تقسیم نمود. یکی فواید به وجود آمده بر اثر مواد تزریقی و دیگر تاثیر ایجاد سوراخ های بسیار زیر بر روی پوست.

آسیب های مفید بسیار ریزی که به پوست وارد می شود تاثیرات و فواید بسیار زیادی دارند. سوزن ها تا عمق متوسط وارد پوست می شوند و آسیب های جزئی به بدن وارد می کنند. این آسیب ها باعث می شوند تا فرایند ترمیم و بازسازی پوست آغاز گردد. با شروع این فرایند سلول های سالم پوستی شروع به ساخت و تولید کلاژن می کنند. بدین نحو رگ های خونی جدیدی شکل گرفته و سلول های بنیادی به سوی مناطق آسیب دیده حرکت می کنند. رخ داد های که در مطالب فوق توضیح دادیم به جوانسازی پوست و درمان مشکلات آن کمک می کند.

موادی که در طول انجام مزوتراپی مو سر وارد بدن می شوند می توانند رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین کنند و باعث درخشان شدن ، برطرف شدن چین و چروک های روی پوست صورت ، ایجاد لطافت و نرمی در پوست شوند. محلول تزریق شده در این پروسه را اصطلاحا کوکتل می گویند که فرمول آن بسته به نیاز شما تعیین می گردد.

مزوتراپی مو سر چگونه انجام می شود؟

با انجام این روش مواد معدنی و ویتامین هایی که به مرور زمان در ناحیه سر از بین رفته اند جایگزین می شود و با جایگزین شدن این مواد در پوست سر گردش خون افزایش می یابد. این تکنیک به صورت دوره ۸ الی ۱۲ هفته ای بوده و به صورت هر هفته انجام می شود و مدت زمان تزریق مزوتراپی مو سر ۱۰ الی ۳۰ دقیقه طول می کشد. این روش دارای مزایای زیر می باشد: 

  • در این روش هیچ جای زخم و برشی بر روی پوست ایجاد نمی شود.
  • نیازی به استراحت بعد از تزریق ندارد.
  • این روش کاملا ایمن و بدون عوارض می باشد.
  • دوره نقاهت آن کوتاه می باشد.

مزوتراپی مو درد دارد؟

یکی از دغدغه ها و ترس های متقاضیان این روش این است که در طول انجام این فرایند قرار است درد زیادی را تحمل کنند. در این خصوص دکتر رعنا حقیقت پور بهترین دکتر مزوتراپی مو سر در تهران این چنین بیان می کنند که در حین انجام این فرایند از بی حسی های موضعی استفاده می شود که این مورد باعث می شود بیمار درد شدید یا آزار دهنده ای را احساس نکند.
اما باید این مورد را نیز در نظر داشت که برای انجام این فرایند نیاز است تا سوزن وارد پوست سر شود که این موضوع با توجه به سطح تحمل درد افراد ممکن است سوزش مختصری ایجاد کند. برخی از مراجعین مزوتراپی مو سر اذعان دارند که این درد قابل تحمل است و می توانند به راحتی فرایند درمان را تاب آورند و به نتایج ایده آل خود دست پیدا کند. اما همانطور که گفته شد الزامی مبنی بر این که بیمار باید درد و سوزش وارد شدن سوزن به پوست سر را تحمل کند وجود ندارد. چرا که با روش های مختلفی می توان این درد را کاهش داد.

از سوی دیگر اگر صبر و تحملتان در برابر درد بسیار کم است باید بدانید که درد ایجاد شده بر اثر انجام این پروسه به صورت موقت و لحظه ای بوده و تنها شامل زمان انجام تزریق مواد به پوست سرتان می باشد و بعد از آن شما هیچ نوع دردی را احساس نخواهید کرد.

 

 

مواد تشکیل دهنده کوکتل مزوتراپی مو سر

در تکنیک مزو مو سر ، محلول تقویتی به نام کوکتل ، سبب تقویت فولیکول های مو می شود. این کوکتل از مواد موثر زیر تشکیل شده است:

  • ترکیبات انواع ویتامین های موثر
  • مواد معدنی نظیر ، زینک ، فسفر ، منیزیم و غیره.
  • سیلیکون (داروی مغذی در مو که با افزایش سن کاهش پیدا می کند.)
  • دارو بی حسی
  • دارو اتساع دهنده عروق خونی (سبب افزایش خون رسانی به بافت ها و فولیکل های مو می شوند.)

درمان مشکلات مو 

ریزش موی سر ، دلایل متعددی دارد. تعداد زیادی از این عوامل توسط مزوتراپی مو سر درمان می شوند. دلایلی که با مزو قابل درمان هستند ، نظیر موارد زیر می باشند:

  • درمان ریزش مو ناشی از استرس
  • رفع کُند بودن رشد مو و افزایش سرعت آن
  • درمان ریزش مو ناشی از شیمی درمانی
  • درمان عارضه آلوپسی

این تکنیک علاوه بر درمان آلوپسی استرسی ، آلوپسی آندروژنیک و تلوژن افلوویوم را درمان می کند. کوکتل های مزو حاوی عصاره های طبیعی و گیاهی ، ویتامین ها ، گشاد کننده های عروق ، عوامل هومیوپاتی و دیگر موارد تشکیل شده اند. تمامی این موارد با تحریک فولیکول های مو ، رشد مجدد مو ها را رقم می زنند. لازم به ذکر است که افرادی با عارضه آلوپسی آره آتا ، نمی توانند از روش مذکور استفاده کنند.

مزوتراپی مو سر برای چه کسانی مناسب نیست؟

گرچه روش مذکور در بیشتر ریزش ها تاثیر گذار است ، اما در برخی عوامل تاثیر ندارد. مواردی که مزو مو سر در آن ها تاثیر ندارد ، شامل موارد زیر است:

  • ریزش مو ناشی از بیماری های دیابت ، هپاتیت ، هموفیلی ، ایدز.
  • خانم های باردار
  • آقایان بالای ۴۰ سال  به همراه طاسی آندروژنیک
  • خانم هی بالای ۶۰ سال به همراه طاسی آندروژنیک
  • ریزش مو ناشی از بیماری هایی نظیر سفلیس

اقدامات قبل از مزوتراپی مو سر

  1. افرادی که قصد درمان ریزش مو با این روش را دارند بهتر است به یک پزشک خوب و مجرب مراجعه کنند.
  2. برای انتخاب یک پزشک خوب می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  3. پس از تهیه لیستی از بهترین پزشک ها درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره نزد بهترین آن ها بروید.
  4. در جلسه مشاوره تمامی انتظارات خود را به پزشک مورد نظر بگویید و برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای او را مشاهده کنید.
  5. پیش از مراجعه برای تزریق مزوتراپی مو سر استحمام کنید و بدون آرایش موی سر به پزشک مراجعه نمایید.

 

مزوتراپی مو سر

 

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو سر

  1. به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق از رفتن به حمام و استفاده از هر گونه مواد آرایشی مو خودداری کنید.
  2. تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از انجام فعالیت هایی که باعث تعرق می شود خودداری کنید.
  3. تا دو روز بعد از تزریق از قرار گرفتن در معرض آفتاب پرهیز کنید.
  4. داروهایی را که بهترین دکتر مزوتراپی مو سر تهران برای تان تجویز نموده است را به طور مرتب استفاده کنید.
  5. تا مدتی از گذاشتن کلاه بر روی سر خودداری کنید.

برای درمان قطعی ریزش مو چند جلسه مزوتراپی انجام دهیم؟

برای اینکه نتیجه درمانی خوبی را به دست آوریم و شاهد کاهش میزان ریزش مو های خود باشیم ، معمولا با توجه به شرایط فرد پزشک توصیه می کند ، بین ۳ الی ۱۵ جلسه درمان تکرار شود. در شروع پروسه درمان فاصله زمانی میان جلسات بین ۷ تا ۱۰ روز می باشد. اگر سرعت روند درمانی شما زیاد باشد و نتایج خیلی خوب باشد ، فاصله تکرار جلسات به دو هفته تا هر یک ماه ، یک بار افزایش پیدا می کند.

هیر فیلر بهتر است یا مزوتراپی

جالب است بدانید که تزریق هیر فیلر نیز یکی دیگر از تکنیک های موثر در درمان و کاهش مشکلات ریزیش مو در افراد می باشد ، از همین رو ممکن است این سوال برای شما متقاضیان عزیزی که به دنبال راهی برای تقویت و رشد مجدد موهای سر خود هستید ، ایجاد شود که کدام یک از راهکار های نامبرده شده برای درمان ریزش مو بهتر است ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت هر سه این روش های درمانی با مزیت هایی خاصی همراه هستند که همین موضوع باعث می شود تا افراد نسبت به انجام یکی از آن ها ترغیب شود. اما انتخاب یک روش از میان دو روشی که یک نتیجه واحد را به دنبال دارند برای برخی از افراد ممکن است سخت و آزار دهنده باشد.
در ادامه به بررسی شباهت ها و تفاوت های بین هیر فیلر و مزوتراپی موی سر خواهیم پرداخت. با بررسی این موارد و همچنین مشورت پزشک می توانید بهترین و موثر ترین راه را برای درمان ریزش مو پیدا کنید.

  • شباهت ها

از شباهت های مزوتراپی و فیلر مو می توان به این مورد اشاره نمود که هر دو آن ها برای به وجود آوردن بهترین نتایج به چندین جلسه درمانی نیاز دارند. از ویتامین های مورد نیاز در طول درمان استفاده می کنند و هر دو این تکنیک ها نیاز به تزریق به پوست سر دارند. پس شما نمی توانید به دلیل ترس از احساس درد یا مسائل این چنینی از انجام یکی از آن ها خودداری کنید.

  • تفاوت ها

بررسی های انجام شده در خصوص نتایج این تکنیک ، نشان می دهند که ماندگاری فیلر مو بیشتر از مزوتراپی مو می باشد. اما سرعت نتیجه گیری از درمان مزوتراپی مو نسبت به تزیق هیر فیلر بسیار بیشتر می باشد.

 

 

عوارض مزوتراپی مو سر

این تکنیک در مقایسه با روش های درمانی ترمیم و درمان ریزش مو کم خطرتر می باشد. اما باید واقع بین باشید و این مورد را قبول کنید که هر روشدرمانی می تواند گاهی عوارض جانبی هر چند خفیف از خود به جا بگذارد. در صورتی که این روش توسط یک متخصص پوست و مو ماهر و مجرب صورت پذیرد ، می توانید بدون نگرانی مزوتراپی مو سر را انجام دهید و مطمئن باشید که خطری سلامت شما را تهدید نمی کند و عوارض جانبی به وجود آمده ساده و زود گذر هستند و با گذشت زمان برطرف می شوند. از جمله شایع ترین عوارض جانبی این تکنیک که کاملا طبیعی و بی خطر هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورم ناحیه تحت درمان
  • کبودی و سرخی پوست
  • ایجاد عفونت پوستی
  • حالت تهوع
  • ایجاد حساسیت در پوست
  • احساس درد در ناحیه تحت درمان
  • ایجاد زخم های خفیف و کوچک بر روی پوست سر
  • خارش پوست ناحیه تحت درمان
  • ایجاد لکه های تیره بر روی پوست سر
  • بروز برجستگی در ناحیه تحت درمان

هزینه مزوتراپی مو سر در تهران

هزینه مزوتراپی مو با توجه به تعداد جلسات درمان ، دستمزد پزشک ،هزینه داروها و غیره تعیین می شود. به این نکته توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر پزشکی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

درباره drhaghighat2

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button