امروزه راه های متفاوتی برای جوانسازی وجود دارند که یکی از پرطرفدارترین آن ها جوانسازی پوست با تزریق ژل می باشد که در این مقاله می خواهیم درباره آن توضیحاتی را مطرح کنیم. با این مقاله از سایت دکتر رعنا حقیقت پور ، بهترین و مجرب ترین دکتر زیبایی و پوست در تهران ، همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی در رابطه با مزایا و معایب و همچنین کاربرد های ژل به دست آورید. با داشتن اطلاعات کافی در رابطه با یک پروسه می توانید با احتیاط کامل آن را انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل خاصی نشوید.

 

جوانسازی پوست با تزریق ژل _ دکتر حقیقت پور

 

معمولا عواملی همچون افزایش سن ، شرایط زندگی ، محیط زندگی ، تغذیه و غیره باعث بروز چین و چروک هایی در پوست می شود که با جوانسازی پوست با تزریق ژل می توان آن را برطرف نمود. برای جوانسازی پوست با تزریق ژل ، سه نوع ژل در بازار وجود دارد از جمله ژل های موقتی ، ژل های دائمی و ژل های نیمه دائم که بهترین نوع آن ژل های موقتی می باشد. ژل های موقتی به دلیل اینکه از هیالورونیک اسید تهیه شده که در بافت بدن نیز یافت می شود و پس از تزریق در بافت بدن ، ایجاد حساسیت یا آلرژی نمی کند و کاملا ایمن می باشد. برای تزریق فیلر پزشک در تهران ، ابتدا ناحیه تحت درمان را ضد عفونی کرده و پس از آن مقداری از بهترین نوع ژل با استفاده از سرنگ در ناحیه مورد نظر تزریق می کند.

مزایای رفع چین و چروک با فیلر چیست ؟

  • این روش ایمن می باشد.
  • مقرون به صرفه است.
  • برای برجسته کردن لب و گونه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • باعث از بین رفتن چین و چروک ها و افتادگی پوست می شود.

 

 

تاثیر تزریق ژل در جوانسازی پوست

حتماً اگر قصد انجام این کار را دارید ، با پزشک خود مشورت نمایید. یک جلسه مشاوره و معاینه ترتیب داده می شود که در آن سوابق پزشکی شما بررسی می شوند. با توجه به میزان چین و چروک های موجود در پوست شما ، مقدار استفاده از ژل تعیین می شود.

در واقع ، با ژل منافذ زیرپوست پر می شود و به این ترتیب ، در جوانسازی و رفع چین و چروک ها تاثیر می گذارد. در واقع ، این ترکیبات محرک اصلی برای تولید کلاژن هستند و خطوط بد ترکیب ، به این صورت و تحت تاثیر ژل محو می شوند.

انواع ژل برای جوانسازی پوست

انواع مختلفی از ژل ها به منظور رفع چین و چروک استفاده می شوند ، اما در کل سه دسته ژل موجود است که شامل ژل های مصنوعی ، ژل های کلاژن دار و هیالورونیک اسید می شوند. همانطور که قبلاً اشاره شد ، بهترین ترکیب برای جوانسازی هیالورونیک اسید است.

پوست انسان بطور طبیعی این ترکیب را در خود دارد و بدن قادر به تولید آن هست. یکی از مزایای استفاده از این ترکیب ، تاثیر سریع آن پس از تزریق است. البته زمان تاثیر گذاری در حد زیادی به سوخت و ساز بدن بستگی دارد.

پس از تزریق هیالورونیک اسید به پوست ، پوست تحریک به تولید کلاژن می شود و به مرور زمان چین و چروک ها کاهش می یابند.
همچنین ، در بستر آزمایشگاهی ژل های مصنوعی ساخته می شوند و ترکیبات تشکیل دهنده آن غیرطبیعی هستند و توسط بدن جذب نمی شوند. به همین دلیل ، ماندگاری بیشتری دارند.

ژل های حاوی کلاژن از بدن گاو ساخته شده و این ترکیبات هم مصنوعی هستند. البته از جمله عوارض این ترکیبات ممکن است حساسیت به این مواد باشد.

اقدامات قبل از جوانسازی پوست با تزریق ژل به شرح ذیل می باشند:

  1. در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید و دارو استفاده می کنید ، حتما پیش از تزریق به پزشک خود بگویید.
  2. به مدت دو هفته قبل از تزریق ژل از انجام خدمات دندانپزشکی پرهیز کنید.
  3. توصیه می شود به مدت یک هفته قبل از تزریق کردن فیلر از داروهای رقیق کننده خون ، همچون وارفارین و آسپرین پرهیز کنید.
  4. به مدت یک هفته قبل از تزریق از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز نمایید.

 

 

مراقبت های بعد از جوانسازی پوست با تزریق ژل به شرح ذیل می باشد:

  1. تا سه روز بعد از جوانسازی پوست با تزریق ژل برای رفع کبودی و تورم از کمپرس یخ استفاده کنید.
  2. پس از تزریق از ماساژ دادن ناحیه تحت درمان جدا خودداری کنید.
  3. تا یک هفته از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنید.
  4. به مدت ۲۴ ساعت از آرایش کردن صورت اجتناب کنید.
  5. از ماهی و امگا ۳ مقدار زیادی بعد از تزریق استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از آن می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

جوانسازی پوست با تزریق ژل و کاربرد های متنوع تزریق فیلر

ممکن است شما نیز فکر کنید که تنها جوانسازی پوست با تزریق ژل در تهران ، امکان پذیر است. اما جالب است بدانید که این فرایند ، کاربرد های متفاوت بسیار زیادی دارد. ژل یا همان فیلر می تواند برای برجسته کردن نواحی مختلف صورت ، مانند لب ها و گونه ها استفاده شود. نکته جالب این است که ژل ها را می توان برای جوانسازی سایر نواحی بدن از جمله دست ها استفاده کرد و نتایج مطلوبی از آن به دست آورد. کسانی که دچار سیاهی و کم حجمی زیر چشم ها هستند ، نیز می توانند با تزریق کردن ژل ، به عنوان یک راهکار مفید کمک بگیرند. علاوه بر آن نیز با استفاده از فیلر می توان به راحتی بدون رو به رو شدن با عوارض جانبی ، لیفت ابرو انجام داد و یک فرم زیبا و جذاب برای ابرو های خود ایجاد کرد. اگر بر روی بینی تان قوز بسیار کمی دارید یا می خواهید تغییر بسیار کوچکی در آن ایجاد کنید ، استفاده از ژل تنها توسط یک پزشک خوب ، مجرب و متبحر در زمینه جوانسازی پوست با تزریق ژل در تهران امکان پذیر است و می تواند نتایجی جذاب و زیبا برای شما به ارمغان آورد بدون اینکه تورم یا کبودی را احساس کنید یا نکات مراقبتی کوچک و بزرگی را رعایت کنید ، شما با این روش به فرم ایده آل بینی خود دست پیدا می کنید.

البته مجددا نیز تاکید می شود ، این راه برای کسانی پیشنهاد می شود که دارای بینی های کوچک با عیوب ظاهری بسیار کم و قابل مرتفع شدن هستند و تنها باید توسط یک پزشک حاذق و خبره انجام شود.  اکثر افرادی که دارای بینی های بزرگ و پر عیب هستند به کمک انجام جراحی می توانند به فرم دلخواه بینی خود دست پیدا کنند و از نتایج آن لذت کامل را ببرند.

مقایسه تزریق ژل و بوتاکس

در واقع ماهیت و ترکیبات تزریق در ژل و بوتاکس متفاوت هستند و تفاوت چندانی در نحوه تزریق آن ها وجود ندارد. بوتاکس ، حاوی ترکیبات بوتولینوم است که پس از تزریق عضلات را برای مدتی از کار می اندازد و به این ترتیب ، جلوی ایجاد چین و چروک را می گیرد. همچنین ، ژل از اسید هیالورونیک تشکیل شده و بیشتر از این ترکیب پرکننده یا فیلر ، برای حجم دهی استفاده می شود. ژل پس از تزریق ، اقدام به تحریک برای کلاژن سازی و هیدراته کردن نواحی تحت تاثیر می کند. بنابراین ، بوتاکس تاثیر زیادی بر چین و چروک های مربوط به کمبود کلاژن ندارد ، بلکه کاربرد بوتاکس بیشتر برای محو چین و چروک و خطوط ظریف و کم است.

تفاوت دیگر در عمر و ماندگاری ژل و بوتاکس است که ژل بین ۸ تا ۱۸ ماه دوام دارد و بوتاکس تا ۶ ماه موثر است.

همچنین ، شاید به دنبال آگاهی از هزینه های این دو ترکیب باشید که از این نظر ، هزینه بوتاکس نسبت به ژل پایین تر است.

کدام بهتر است ، تزریق ژل یا بوتاکس؟

بسیاری این سوال را می پرسند که بین ژل و بوتاکس ، کدام یکی بهتر است. برای انتخاب روش درمان مناسب ، پزشک به میزان چین و چروک موجود در پوست شما توجه می کند. حتی در برخی مواقع ، ممکن است توصیه به ترکیب هر دو روش ، برای رسیدن به نتیجه مطلوب کند.

معمولاً برای محو چین و چروک های عمیق ، از بوتاکس استفاده می شود و برای از بین بردن چروک هایی که در حالت استراحت ماهیچه ها ایجاد می شوند و ظریف ترند ، تزریق ژل به کار برده می شود.

درباره drhaghighat2

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button