تزریق ژل و بوتاکس از راه های جوانسازی پوست است که ژل با وارد شدن به بافت زیرین پوست خطوط ایجاد شده را پر می کند و بوتاکس با فلج کردن عصب عضلات ناحیه مورد تزریق از انقباض و انبساط آن جلوگیری کرده و در نتیجه چین و چروک ها محو خواهند شد. در صورتی که نیاز به تزریق کردن ماده ژل و بوتاکس دارید می توانید به بهترین دکتر پوست تهران دکتر رعنا حقیقت پور مراجعه نمایید.

 

تزریق ژل و بوتاکس-دکتر حقیقت پور

 

 

با افزایش سن و برخی عوامل محیطی ، استرس و غیره تولید کلاژن و الاستین پوست کاهش می یابد در نتیجه پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و حساسیتش به چروک ها افزایش خواهد یافت و به تدریج خطوطی روی پوست ایجاد خواهد شد. برای برطرف کردن خط خنده و اخم و رفع چین و چروک ها و برجسته سازی راه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله ما در مورد تزریق ژل و بوتاکس در تهران توضیحاتی را ذکر خواهیم نمود. می توانید برای مشاهده نمونه کارهای قبل و بعد از تزریق بهترین پزشک جوانسازی پوست تهران دکتر رعنا حقیقت به اینستاگرام یا گالری تصاویر سایت ایشان مراجعه نمایید.

تزریق ژل چیست؟

  • تزریق کردن ژل روش جوانسازی کم تهاجمی پوست می باشد.
  • ژل یا فیلر ها نوعی پرکننده هستند که در واقع پروتئین هستند و با بدن سازگار می باشند و مانند کلاژن و اسید هیالورونیک برای شادابی و جوانسازی پوست استفاده می گردد.
  • تزریق ژل علاوه بر رفع چین و چروک برای حجیم سازی بافت از دست رفته لب و چانه نیز استفاده می شود.

عوارض تزریق ژل

  • عوارض شایع و طبیعی بعد از تزریق کردن ماده ژل تورم و کبودی است که بعد از مدتی برطرف خواهد شد.
  • در صورتی تزریق ژل عوارضی را به دنبال نخواهد داشت که توسط پزشک باتجربه و انتخاب بهترین نوع ژل انجام شود.

 

 

تزریق بوتاکس چیست؟

  1. بوتاکس نوعی پروتئین بدست آمده از یک باکتری است که قادر به جلوگیری از انقباض عضلات خواهد شد.
  2. بعد از اینکه بوتاکس تزریق می شود در زمان کوتاهی جذب عضله خواهد شد و در انتهای عصب هایی که فرمان انقباض را به عضلات منتقل می کنند، قرار خواهد گرفت و از تولید ماده ای به نام استیل کولین که مسئول انقباض عضلات است ممانعت خواهد کرد.
  3. فلج شدن عضلات موقتی است و بین ۴ الی ۶ ماه تداوم خواهد داشت.
  4. بعد از تزریق بوتاکس باید از ماساژ دادن محل تزریق جلوگیری نمود.

فیلم تزریق ژل و بوتاکس توسط دکتر حقیقت پور بهترین دکتر جوانسازی تهران

 

ماندگاری اثر تزریق ژل و بوتاکس چقدر است؟

در ذیل توضیحات جامعی در رابطه با میزان ماندگاری این دو پروسه جوانسازی خدمت تان ارائه کرده ایم:

  • تزریق بوتاکس برای اکثر قریب به اتفاق افراد با نتایج بسیار درخشانی همراه بوده و قادر به برآورده کردن بسیاری از انتظارات منطقی آن ها از این روش جوانسازی پوست می باشد. شما بعد از ۷ روز می توانید نتایج ابتدایی تزریق را به وضوح مشاهده کنید. عوارض نامطلوب که شامل مقداری کبودی و تورم هستند کاملاً گذرا بوده و حتی این امکان وجود دارد که در شما بروز نکرده و آن ها را احساس نکنید.
  • البته باید بگوییم ممکن است تزریق ژل و بوتاکس در برخی افراد مبتلا به بیماری و مشکلات خاص، اثر بخشی لازم را نداشته و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد. به همین دلیل و به منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی لازم است قبل از تزریق بوتاکس شرایط پزشکی تان به دقت مورد بررسی قرار بگیرد.
  • لازم به ذکر است که این روش نیاز به ریکاوری و گذراندن دوران نقاهت نداشته و فرد بلافاصله بعد از انجام آن می تواند به زندگی روزمره خود بازگردد.ماندگاری نتیجه تزریق بوتاکس در هر فرد متفاوت بوده و به ویژگی های بدنی او بستگی دارد اما مدت زمان ماندگاری این روش را به طور کلی می توان ۴ تا ۶ ماه معرفی کرد. پس از این مدت زمان و در صورت تمایل برای حفظ نتایج باید مجدداً تزریق را تکرار نمایید.
  • فیلر ها یا ژل ها نیز به اندازه بوتاکس کارآمد هستند و از طرفی ماندگاری آن ها از بوتاکس بیشتر است. پر کننده های پوستی دارای انواع مختلفی بوده و هر یک از آن ها برای ناحیه ای خاص از بدن مناسب هستند. ماندگاری این پرکننده ها ۶ ماه تا ۲ سال بوده و حفظ نتایج نیاز به تکرار تزریق دارد.

 به طور کلی باید بگوییم که ماندگاری تزریق ژل و بوتاکس به تکنیک پزشک، ناحیه تزریق، نوع بوتاکس و ژل و همچنین میزان متابولیسم بدن هر فرد دارد.

 

 

کاندیدای نامناسب برای تزریق ژل و بوتاکس چه کسانی می باشند؟

  • خانم های باردار یا خانم هایی که در دوره شیردهی قرار دارند.
  • افرادی که به دلیل بروز برخی از عارضه ها ماهیچه های صورت بسیار ضعیفی دارند.
  • اشخاصی که به عارضه ها و مشکلات شدید پوستی دچار می باشند.
  • آیا امکان استفاده همزمان از تکنیک تزریق ژل و بوتاکس وجود دارد؟
  • گاهی اوقات پزشک برای افراد ترکیبی از هر دو روش زیبایی و درمانی را پیشنهاد می کند .هر دو روش جوانسازی قادر به مقابله با عارضه های پیری می باشند و در اشخاصی ممکن است برای برطرف کردن چین و چروک ها و فرورفتگی در یک ناحیه از صورت هردو ماده را تزریق کنند .

مراقبت های لازم بعد از جوانسازی با تزریق ژل و بوتاکس

همانطور که می دانید بعد از اینکه هر نوع پروسه درمانی و زیبایی را انجام می دهید بالطبع نیاز به مراقبت هایی وجود دارد که در نهایت بهترین نتیجه را به دست بیاورید در مورد تزریق ژل و بوتاکس نیز اوضاع به همین روال می باشد از جمله نکاتی که نیاز است رعایت کنید طبق گفته بهترین دکتر جوانسازی پوست در تهران موارد زیر می باشنند:

  • برای جلوگیری از تورم نباید نقاطی که در صورتتان مورد تزریق کردن ژل و بوتاکس قرار گرفته اند را فشار یا ماساژ دهید.
  • در صورتی که در نواحی تزریق دجار تورم و درد می باشید استفاده از کمپرس سرد می تواند از این مساله جلوگیری کند.
  • بعد از تزریق بوتاکس و ژل نیاز به مصرف انتی بیوتیک تا چند روز وجود دارد.
  • از رفتن به حمام و استخر باید تا چند روز بعد از تزریق خودداری کنید و در حد امکان در معرض نورخورشید قرار نگیرید.
  • بعد از گذشت یکروز بعد از تزریق می توانید از مواد آرایشی استفاده کنید و صورت خود را بشویید.
  • بهتر است سر خود را به هنگام استراحت به کمک چند بالش بالاتر قرار دهید.
درباره drhaghighat2

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button